In het vooruitzicht van het WK-voetbal in Rusland draaien de marketingafdelingen van heel wat bedrijven op volle toeren. Keukenproducent Kovera uit Hulshout springt voor het eerst op de voetbaltrein. Het bedrijf nodigt voetbalvrouw en –analist Imke Courtois uit om in de showrooms voetballen te signeren.
“Het is inderdaad de eerste keer dat we een actie uitwerken in het kader van het WK-voetbal”, zegt marketingverantwoordelijke Raph Verrelst. “We zochten een combinatie tussen keukens en voetbal en kwamen zo bij Imke Courtois terecht. Voor de aankoop van een keuken heeft de vrouw vaak een beslissende stem. We wilden dat onze klanten zich zouden herkennen in onze gast. Ik heb Imke gebeld en ze zei bijna onmiddellijk ja op ons voorstel.”
Moeilijk inschatten
Dat voorstel hield in om op zaterdag 9 juni enkele uren ballen te komen signeren in de toonzalen in Geel, Heist-op-den-Berg en Sint-Joris-Winge. Het bedrijf liet daarvoor speciale voetballen maken met uiteraard het logo erop. Er is een bal voor elke bezoeker. Wie tijdens het WK een keuken bestelt, krijgt er een koelkast in duivels kleuren bij.
“Het is moeilijk inschatten naar de belangstelling omdat het de eerste keer is dat we zo’n WK-actie doen. Per winkel hebben we 200 voetballen laten maken. Zolang de voorraad strekt”, besluit de Kovera-marketingman.