Om ecologische en wettelijke redenen zitten de gekende beker van Starbucks voortaan in een nieuwe verpakking, in flesjes. Sinds enkele jaren hanteert distributeur Solinest secondary placement voor de koude koffies van Starbucks. Dat wil zeggen dat de koffies extra exposure krijgen in een promotionele cooler op de juiste plaats, op het juiste moment in de winkel. Voor de productie en personalisatie van de coolers kiest Solinest voor Creative Cooling Group, producent van gepersonaliseerde promotionele plug-in display coolers.
Het resultaat zijn 250 coolers, volledig in het jasje van Starbucks, met creatieve oplossingen voor de uitdagingen. “Hout is een belangrijk huisstijlelement van Starbucks”, geeft Paul Wouters, international salesmanager van Creative Cooling Group, als voorbeeld. “Om de coolers even duurzaam, maar prijstechnisch interessanter in de markt te zetten, hebben we bewust gekozen voor een nieuwe printtechniek die het reliëf van hout imiteert. Bovendien is dit materiaal volledig recycleerbaar, wat de prijs halveert.”
Het is deze manier van meedenken die in de smaak valt bij Solinest. “Creative Cooling Group kent zijn dossier en machines. De coolers zijn niet alleen mooi, maar ook super van kwaliteit”, ervaart Guillaume Noël, national field manager van Solinest Belgilux. “Tegelijk zorgt Creative Cooling Group ervoor dat de coolers tot in de winkelpunten geraken. De eerste reacties van de winkels op deze nieuwe coolers klinken alvast zeer positief.”