Het Oost-Vlaamse HR-bedrijf Knowledge Klub ontwikkelde ‘The Labs’: een belevingsgerichte, wetenschappelijk gefundeerde bevragingsmethode die zich toespitst op het in kaart brengen van het welbevinden van werknemers. Het initiatief, opgericht door HR-experts Lindsay Maes en Dieter De Vos, is voortgekomen uit de observatie dat veel bedrijven uitdagingen hebben in het verkrijgen van inzicht in de tevredenheid van hun medewerkers.
Met The Labs biedt Knowledge Klub een antwoord op de uitdagingen die traditionele enquêtes met zich meebrengen. De bevragingsmethode is niet alleen wetenschappelijk onderbouwd, maar ook belevingsgericht. Dankzij die combinatie slaagt Knowledge Klub erin om diepgaande inzichten te verschaffen in de behoeften van werknemers. Bovendien zorgt de gamified methode voor zeer hoge responsgraden en verhoogde betrokkenheid – zelfs bij arbeiderspopulaties.
“We zijn ervan overtuigd dat een gezonde werkomgeving essentieel is voor het welbevinden van medewerkers”, aldus Lindsay Maes, mede-oprichter van Knowledge Klub. “We zien echter vaak dat bedrijven onvoldoende inzicht hebben in hoe het écht gesteld is met hun medewerkers. Met Knowledge Klub willen we bedrijven de juiste tools aanreiken, zodat zij kunnen werken aan werkbaarheid en werktevredenheid.”
De officiële lancering van Knowledge Klub vond plaats in Balen, bij productiebedrijf Nyrstar – waar Knowledge Klub haar pilootproject opstartte. Vlaams Minister van Werk Jo Brouns kreeg hier een interactieve rondleiding in The Labs.