Het bekende Belgische baby- en kinderkledingmerk Strass heeft aan de Pas in Geel een digitale etalage geopend in een nieuwbouwpand dat al 2,5 jaar leeg stond. Tegelijk gebruikt het de locatie als stockageplaats en voor het houden van stockverkopen. De Geelse Eefje Nys nam vorig jaar het kledinglabel over.
“Het pand stond al jaren leeg en de 18m brede etalage smeekte gewoon om een mooie invulling”, vertelt gedelegeerd bestuurder Eefje Nys. “Aangezien het momenteel economisch een te groot risico is om extra winkels te openen en e-commerce steeds belangrijker wordt, probeerden we creatief te denken. Daarom kwamen we op het idee om onze overstock wegens plaatsgebrek van het hoofdkantoor in Deurne naar Geel te verhuizen en het magazijn af te scheiden met een wand waardoor toch ook een mooie etalage zou ontstaan.”
QR-codes
De etalage wordt gebruikt om zowel de kleding als de stoffen in de kijker te zetten. In de etalage zijn QR-codes aangebracht die direct naar de webshop leiden. Daar kan iemand die iets mooi ziet, meteen nagaan hoeveel het kost en waar het verkrijgbaar is. “Op deze manier wordt ons merk op een bijkomende locatie in de kijker gesteld, zonder de extra kosten van een effectieve winkel”, aldus nog Eefje Nys.
De achterliggende ruimte dient niet enkel om de overstock te herbergen, maar er zal ook een aantal keren per jaar een stockverkoop van kleding en stoffen plaatsvinden, net als in Deurne waar dat al vele jaren gebeurt. Afgelopen zaterdag vond de eerste stockverkoop in Geel plaats en de opkomst was massaal.