De Molse Kei 2015 gaat naar Keurslager Van Hoof uit Mol-Ginderbuiten. De onderscheiding is een initiatief van Unizo-Mol dat daarmee een bijzonder bedrijf in de kijker wil plaatsen. Ook chocolatier ’t Soete en de vereniging ’t Centrum Bruist vielen in de prijzen.
Slagerij Van Hoof won van drie andere genomineerden in de categorie ‘horeca-handel-bedrijven’: Bastard Burgers, Bootcentrale Theo Dierckx en Mollywood. Het beenhouwersbedrijf dankte zijn overwinning aan de gouden medaille die het op Meat Expo in Kortrijk had gekregen met zijn Kempense zwarte pensen als beste bloedbereiding.
“De trofee gaat naar een Molse ondernemer die het voorbije jaar iets bijzonder heeft gepresteerd”, zegt Jimmy Janssens, voorzitter van Unizo-Mol. “De winnaar moet inspirerend werken naar andere ondernemers en anderzijds Mol mee promoten.” In de categorie ‘Verenigingen’ kreeg ’t Centrum Bruist een oorkonde voor de organisatie van 7 markten op 1 dag in mei jl. De oorkonde in de categorie ‘Innovatief creatief en pittig Mols’ was voor ’t Soete van chocolatier Stefan Cools. Die demonstreerde zijn kunnen op de voorbije Wereldtentoonstelling in Milaan.
Mensen samenbrengen
De Molse Kei werd vorig jaar opnieuw uitgereikt na een onderbreking van een heel aantal jaren. Het nieuwe Molse Unizo-bestuur heeft er opnieuw een jaarlijkse traditie van gemaakt. “We vinden het belangrijk dat de Molse ondernemers weten wie waarmee bezig is en mekaar ontmoeten”, aldus Jimmy Janssens. “We nodigen hen uit om naar onze bijeenkomsten te komen en professionele quality time in te lassen. De Unizo-cafés en andere activiteiten zijn erop gericht om de juiste mensen aan te trekken die dezelfde idealen hebben, ze zijn leerrijk en het moet ook plezant zijn.”