Dries Boven

Kempische scale-up triomfeert internationaal in e-commerce

Volef, met LuxuryForMen.com en ExclusiveBusinessgifts.com, is één van onze snelst groeiende e-commercebedrijven. Naast een verhuizing van hun logistieke hub naar Turnhout om hun capaciteit de verviervoudigen heeft deze scale-up zojuist een Franse en Duitse variant van hun consumentenplatform LuxuryForMen.com gelanceerd. Daarmee zetten ze hun jaarlijkse omzetverdubbeling nog meer kracht bij.

“De forse opmars van online shoppen tijdens de corona-lockdowns heeft ook op ons bedrijf een positieve uitwerking gehad. Maar zelfs nu de fysieke winkels weer volledig open zijn en mensen meer buiten komen, groeit ons bedrijf nog altijd fors”, vertelt zaakvoerder Dries Boven. ”Een nieuwe kapitaalsverhoging, magazijn-uitbreiding en lancering van de sites in Duitsland en Frankrijk zijn het bewijs dat ook Belgische e-Commerce spelers het buitenland kunnen veroveren en niet enkel andersom.”

Door de groei van de afgelopen jaren in omzet, personeel en aantal pakketten was verdere uitbreiding noodzakelijk. En ondanks verschillende e-commerce vraagstukken waar deze sector momenteel mee te maken heeft, zoals de hoge druk op gratis retouren en absurde levertijden, maakt deze scale-up nog altijd een enorme groei door, bovendien op een winstgevende manier.

“Ook wij herkennen ons in deze uitdagingen, toch staat dit onze groei niet in de weg. Een verhuis naar Turnhout was noodzakelijk om de snelle groei te kunnen bijbenen en uit te breiden. Met een groter kantoor en een groter magazijn kunnen we onze klanten beter bedienen, trekken we makkelijker personeel aan en kunnen we grotere voorraden aanleggen”, aldus zaakvoerder Dries Boven.

Naast een nieuwe bedrijfslocatie heeft het bedrijf ook geïnvesteerd in een Franse en Duitse ‘Luxury For Men’ webshop. “We zijn niet alleen actief in Nederland en België, ook verzenden we dagelijks tientallen pakketten naar Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. De Duitse markt heeft enorm veel potentieel en vertegenwoordigt inmiddels 20% van onze omzet. Investeren in een Duitstalige webshop was onontbeerlijk om onze ambitieuze internationale groeiplannen waar te maken. Ook in Frankrijk winnen we aan terrein en hebben we vergelijkbare groeiambities. We zijn fier dat we als 100% Belgisch bedrijf succes boeken in het buitenland omdat het doorgaansbuitenlands bedrijven zijn die onze Belgische markt overspoelen.”