Van maandag tot woensdag trekken een heel aantal horecaprofessionals naar Resto Expo in Flanders Expo in Gent. Het gaat om de grootste private vakbeurs voor de horeca die wordt georganiseerd door Resto-Culinair, een aankoopvereniging die werd opgericht door Mario Vleugels van Agora Culinair-’t Vleesboerke uit Herentals.
“We zijn dit jaar aan de 23ste editie”, vertelt Vleugels. “Onze vakbeurs heeft een goede reputatie omdat ze uitsluitend toegankelijk is op uitnodiging. De exposanten weten op die manier dat er geen ‘toeristen’ passeren. Veel van hen verzorgen ook workshops zodat de horecaprofessionals snel bijleren over nieuwe recepten en producten.”
Meerwaarde
Dit jaar ligt de focus op meerwaarde met de klassieke producten. Exposanten geven tips over manieren waarop je met klassiekers zoals een hotdog of een hamburger originele en smaakvolle concepten kunt bedenken. “Op die manier is Resto-Expo een beetje een schoolreis voor onze klanten”, aldus nog Mario Vleugels.
De aankoopvereniging Resto-Frit/Resto-Culinair groepeert 13 familiale grossiers voor de horeca verspreid over heel België. Daarmee is het één van de belangrijkste spelers in de branche. “Onze groepering is veel meer dan een aankoopvereniging die door volume de prijs kan drukken”, beklemtoont Mario Vleugels. “We zijn steeds op zoek naar meerwaarde voor onze klanten, de horecaprofessionals. Met concepten zoals Fritkotactie.be, de Smulllbox i.s.m. Studio 100, de vakbeurs Resto-Expo, online marketing en dergelijke meer, zijn we voor onze klanten een partner die samen met hen kijkt hoe ze hun business permanent kunnen optimaliseren.”