De komende jaren worden ook perrons 1 tot en met 10 nog gesloopt en vernieuwd. Perrons 1 en 2 zijn als eerste aan de beurt. “Dat treinverkeer wordt verdeeld over de andere perrons, zodat we de dienstverlening kunnen behouden”, vertelt Van Camp. Van zodra die afbraak afgerond, is begint de opbouw van de nieuwe perrons. “De aannemer begint meteen ook de gevel van het nieuwe station aan de stadszijde op te trekken.”
Nog jaren werk
Eind 2024 moet die gevel klaar zijn, maar op de volledige voltooiing van het stationsgebouw is het wachten tot 2027. Maar dan zit het werk er nog niet op. De bouw van een nieuwe onderdoorgang, en van een ondergrondse fietsenstalling moet dan nog gebeuren. Net zoals de aanleg van twee stationspleinen en de bouw van twee nieuwe bruggen over de Leuvense Vaart.
Van Loo Projects
Het Kempense bouwbedrijf is gespecialiseerd in grond, afbraak en wegenwerken. Al 35 jaar zijn ze werkzaam in de sector waar ze nu 90 mensen tewerkstellen. Van Loo Projects werd opgericht door Jef Van Loo, Johan Van Loo en Chris Heylen.