Maty Van Geirt (Fingerfoodtruck, Streetfood Festival) is samen met zijn Nederlandse vennoot Marten Sytema in de prijzen gevallen in de wedstrijd Tijd voor Digitaal van de FOD Economie. Met hun Catermonkey verkopen ze software die cateringbedrijven uren administratie bespaart.
Maty Van Geirt is altijd een voorloper geweest op het vlak van digitalisering. 7 jaar geleden pionierde hij met zijn toenmalige bedrijf Hapjes & Co door een online bestelmodule toe te voegen aan de website. “Ik werkte hiervoor samen met een Nederlandse softwareontwikkelaar”, legt de Kastelse ondernemer uit. Die samenwerking duurt nog altijd verder. Meer zelfs: eind vorig jaar richtte hij met hem een vennootschap op om de software te commercialiseren.
“We zijn grotendeels opnieuw begonnen en eind april was het systeem klaar. Vanaf mei zijn we het beginnen promoten”, vertelt hij. “Hoewel het een drukke periode is voor cateraars, hebben we nu al een 30-tal gebruikers.”
70% aan administratie besparen
Klanten kopen een licentie op een webbased app die een mini webshop met aanvraagmodule omvat die ze op hun website kunnen plaatsen. Via de backend kunnen ze een ingrediëntlijst per leverancier samenstellen, personeel plannen, facturen maken, omzetten berekenen, enz. “We richten ons naar cateraars, foodtruckuitbaters, eventplanners, enz. In de eerste plaats voor België en Nederland, maar we hebben ook al een Engelstalige versie. Later volgt ook nog een Franstalige. Door het gebruik van de app kunnen de gebruikers makkelijk 70% aan administratie besparen.”
Catermonkey is 1 van de 5 laureaten van Tijd voor Digitaal. Met het initiatief wil de FOD Economie bedrijven aanmoedigen om hun processen te digitaliseren.