Kansen in China voor de Belgische KMO

chinaHorsten International uit Turnhout en Maxxelli Consulting organiseren op donderdag 12 februari een seminarie in Gent waarop ze ondernemers een beter inzicht laten verwerven in de opportuniteiten in China.

“Als gevolg van de sterke groei van de Chinese middenklasse en de honger van deze veelal jonge generatie Chinezen om Westerse kwaliteitsproducten te kopen, gecombineerd met de exponentiële groei van de e-commerce en sociale media in het land, openen zich nieuwe distributiekanalen voor onze Belgische merken”, zegt Bart Horsten van Horsten International.

Veel mogelijkheden
“Heel wat Belgische bedrijven volgen de razendsnelle ontwikkelingen in China op de voet, zouden er graag aanwezig zijn of hun producten verkopen, maar weten niet goed hoe eraan te beginnen. Bovendien blijft de Chinese markt voor veel Belgische bedrijven door haar grote afstand, de veelvuldige communicatieproblemen en het specifieke karakter van de markt, een land dat heel wat angst blijft inboezemen. Maar er zijn dus wel degelijk heel wat mogelijkheden, op voorwaarde dat je goed voorbereid bent, ook voor Belgische KMO’s.”

Gastsprekers op het seminarie zijn China-experts Bart Horsten van Horsten International en Pieter Verstraete van Maxxelli Consulting. Na een inleiding over de marktsituatie in China zullen zij uitleggen hoe je Chinese klanten kan bereiken. En verder geven zij de deelnemers enkele praktische tips en concrete voorbeelden die Belgische bedrijven kunnen helpen bij hun verkoopplannen in China. Tot slot zal een bekend Belgisch bedrijf nog een praktijkgetuigenis geven over zijn ervaringen op de Chinese markt.

Hier vind je het volledige programma en de mogelijkheid tot inschrijven.