Kadee haalt meerwaarde uit kwaliteit

Wie zei er ook weer dat crisissen uitdagingen zijn? “Precies in dergelijke periodes gaan de klanten op zoek naar meer kwaliteit”, zegt Nancy De Cuyper van het bedrijf Kadee. “Zeker in de sector waarin wij werken komt het erop aan met degelijk materiaal een meerwaarde te kunnen bieden.”

Kadee is pakweg 15 jaar geleden gegroeid uit het initiatief van Wim Schenkels. Die zag toen een sterke groeimarkt in de wereld van de opzetzwembaden. Zijn oorspronkelijk ontwerp is sindsdien uitgegroeid tot een keten van nu al drie winkels in Oud-Turnhout, Berlaar en Sint Niklaas. Kadee verkoopt nu zwembaden en allerlei wateraccessoires, trampolines en infraroodcabines.

“Wij werken vanuit het concept van de quality time voor het gezin”, zegt Nancy De Cuyper nog. “Het gaat ons om actieve ontspanning, welzijn en gezondheid. Daar zit een geweldig expansieve markt in.”

Geen crisis? “Neen, zeker niet. De wintermaanden zijn voor ons altijd wat kalmer maar we onderkennen nog altijd groei in de markt. Zeker omdat wij onze klanten kwaliteit kunnen bieden. Op een bepaald moment werd de markt overspoeld door goedkope trampolines bv. Maar omdat de mensen onderhand wel ervaren hebben dat degelijke trampolines en een daarbij geboden service wel belangrijk zijn hebben we onze markten hoe dan ook verder kunnen uitbouwen.” Kadee laat zijn eigen trampolines ondertussen bouwen in Slovenië.

En nog zo’n sterke troef? “Service naar de klanten toe. Wij houden al jarenlang het bestand bij van iedereen die hier ooit iets kwam kopen. Op het moment dat het eens nodig mocht zijn kunnen wij snel ingrijpen. Onze klanten waarderen dat. Unizo bekroonde Kadee overigens in 2010 tot meest klantvriendelijke KMO van Vlaanderen.”