Communicatiebureau Juneau Cayenne is van Turnhout verhuisd naar Brussel. Zaakvoerster Nicole Verbeeck kiest voor een meer centrale ligging, dichtbij EU-instellingen, overheidsdiensten en andere ondernemingen.
De onderneming schoof de jongste jaren op van een full-service communicatiebureau naar een contentbedrijf waar het draait om de ontwikkeling van content voor healthcare klanten en vernieuwende manieren om die content te verspreiden. Bijvoorbeeld door de ontwikkeling en distributie van eigen content via het nieuwsplatform Moonshot for Life.
Hyperspecialisatie
“Over de jaren heen hebben we onze niche ontdekt en wat klanten echt nodig hebben. Daarom gaan we nu focussen en inzetten op hyperspecialisatie. Hoe specialer je vaardigheden, hoe zeldzamer ze zijn. We merken dat dat net onze ‘unique selling proposition’ is”, vertelt Nicole Verbeeck. “Dit heeft de deuren geopend naar het buitenland. Ons cliënteel wordt steeds internationaler. We hebben klanten in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en ook de VS. Vaak rechtstreekse klanten, maar ook grotere internationale communicatiebureaus schakelen ons in voor gespecialiseerde expertise.”
Samen met de verhuizing herstructureerde Juneau Cayenne recent de organisatie. “Doorheen de jaren is duidelijk geworden dat het traditionele werknemersmodel voor ons bedrijf niet werkt. We ruilen dit model in voor een talentmodel dat gebaseerd is op flexibele en uiterst getalenteerde teams en specialisten verspreid in alle tijdszones in de wereld. Hiermee willen we de productiviteit, innovatie en snelheid verhogen. Bedrijven vereisen tegenwoordig een niveau van snelheid en verfijning dat steeds moeilijker te bereiken is met behulp van traditionele benaderingen.”
Juneau Cayenne was recent nog genomineerd voor de Willen Winnen Award van Jong Voka Kempen.