Communicatiebureau Juneau Cayenne uit Turnhout, actief in de gezondheidszorg, krijgt een zusterbedrijf: June’s House of Creativity. Hiermee wil zaakvoerster Nicole Verbeeck grafische creatievelingen uit de Kempen rond zich verzamelen en een forum bieden. “Grafisch talent uit de streek trekt te vaak naar de grootsteden. We willen hen hier houden”, zegt Verbeeck.
De oprichting van de nieuwe onderneming vloeit voort uit persoonlijke ervaringen. “Voor Juneau Cayenne moeten we vaak op zoek naar grafici, maar in de streek zijn die vaak moeilijk te vinden. Wanneer we met jongeren spreken, dan horen we dat ze liever naar Antwerpen trekken omdat er in de Kempen niet zoveel te beleven valt”, legt Nicole Verbeeck uit.
Innovatief
June’s House of Creativity wil daar verandering in brengen. “Enerzijds zullen we alle grafisch talent in de regio identificeren en selecteren. Anderzijds gaan we op zoek naar bedrijven om hen bij te staan in hun innovatie door hen vernieuwende ontwerpen aan te reiken.” De grafische poot zal zich toeleggen op het ontwerp van logo’s, websites, folders, boeken maar ook ruimtes en standen.
Het bedrijf wil een heuse community creëren, zowel online als in real life, en opent daarvoor een creatieve hub waar grafici in een hippe sfeer kunnen komen werken. De voorbereidingen en het schrijven van het businessplan voor June’s House of Creativity gebeurden de voorbije weken door studenten.
Juneau Cayenne opende eind vorig jaar een kantoor in New York. Zaakvoerster Nicole Verbeeck trekt in augustus 2017 voor een jaar naar de VS om dat vleugels te geven. Om die reden moet ze op zoek naar een dagelijks manager voor June’s House of Creativity.