Caro Beckers geeft haar leven een nieuwe wending. De 25-jarige Laakdalse start haar eigen bedrijf Brand Out, een grafisch ontwerp- en marketingbureau. “Met mijn bureau wil ik andere ondernemers helpen om opgemerkt te worden en tegelijkertijd wil ik een inspiratiebron zijn voor jongeren. Het is nooit te laat om jouw hart te volgen. Na jaren van onbegrip en mijzelf weg te cijferen, kies ik eindelijk honderd procent voor mijzelf.”
Naïef
Ondanks haar jonge leeftijd heeft Caro Beckers al een heel parcours afgelegd. “Al in de middelbare school kreeg ik van leerkrachten te horen dat een creatieve opleiding niets voor mij zou zijn, simpelweg omdat ik te slim was. Naïef als ik was luisterde ik naar hen en studeerde ik psychologie aan de universiteit. Door mij fulltime in te zetten voor een studie waar ik geen voeling mee had, zat ik in mijn master op de grens met een burn-out. Bovendien overleed mijn moeder. Eens afgestudeerd besloot ik om voor de eerste keer in 23 jaar voor mezelf te kiezen. Ik volgde een extra opleiding grafisch ontwerp.”
Caro Beckers legde haar diploma psychologie aan de kant en ging aan de slag als sociale media marketeer. “Bij dat agency voelde ik mij onbegrepen. Als ambitieuze, gemotiveerde en ondernemende vrouw kreeg ik te horen dat ik te jong was voor mijn ambities. Ervaring en leeftijd werden verward met elkaar. Tijdens mijn studies runde ik al een succesvolle webshop, maar het creatieve sprak mij toch meer aan.”
Taboe
Op haar 25ste durft Caro Beckers toch de sprong te wagen. “Doorheen mijn studieloopbaan en werkcarrière telde alleen in de rij lopen en jobzekerheid. Gelukkig zijn en mijn passie volgen waren taboe. Daarom nam ik nu het heft in handen en startte ik een eigen grafisch ontwerp- en marketingbureau Brand Out. Het is nu mijn missie om andere ondernemers te helpen om wel hun passie te volgen en samen het verschil te maken. Bovendien hoop ik leeftijdsgenoten aan te sporen om te doen wat ze graag doen.”
Info: http://www.brandout.be