self

Jonge Herentalse onderneemsters bedenken ‘a healthy after work’

selfAfter works kennen we in verscheidene vormen, maar van een ‘healthy after work’ hadden we hier nog niet gehoord. Donderdag 8 december vindt er eentje plaats in Herentals. Initiatiefneemsters zijn Laurence Colpaert en Claire Luyten uit Herentals en Morkhoven, die in april van dit jaar zijn gestart met SELF. ‘A healthy concept’ vatten ze zelf samen wat ze doen.

Laurence en Claire zijn al vanaf jonge leeftijd vriendinnen. De eerste studeerde regentaat en de tweede licentiaat Lichamelijke Opvoeding. Ze wilden samen iets beginnen en dat werd SELF. Vanuit een verbouwde boerderij aan Watervoort in Herentals organiseren ze personal training, groepslessen en geven ze voedingsadvies.

“We zorgen voor een persoonlijke aanpak, maken onze groepslessen zelf en zorgen voor veel variatie”, leggen de 2 uit. “We creëren een doorstroom vanuit de verschillende activiteiten. Iemand die instapt in personal training, gaat nadien meedoen met de groepslessen. Andersom: iemand die de groepslessen te zwaar vindt, kan overschakelen naar een persoonlijk programma.”

De jonge onderneemsters – ze zijn beiden 25 – maakten van SELF meteen hun hoofdberoep. Tevreden kijken ze terug op het eerste half jaar. “We mogen zeker niet klagen. Mensen die de personal training of de groepslessen volgen, zijn zeer tevreden. Wie we begeleiden met voedingsadvies, ziet wel degelijk resultaat.”

Online aanwezig
Webbureau Innomedio uit Malle ondersteunde SELF bij de online aanwezigheid. Het creëerde een overzichtelijke website waarop snel informatie kan worden gevonden en integreerde de schema’s van de groepslessen. “Bovendien wordt de site zeer goed gevonden wanneer mensen gaan zoeken op trefwoorden als ‘personal training’ en ‘groepstraining’ in de regio Herentals en Geel”, legt Robin De Cnodder van Innomedio uit. “Die vindbaarheid vonden Laurence en Claire belangrijk en we zijn daarop gaan werken via SEO.”

Op de Healthy After Work op 8 december kan je gratis proeflessen volgen, maar ook informatie inwinnen over detox dranken, huid- en lichaamsanalyses laten uitvoeren, intolleranties laten testen, enz. “We willen met dit initiatief onze bekendheid vergroten”, aldus nog Laurence Colpaert.