Op vraag van UNIZO heeft EY een ‘prestatie-analyse’ gemaakt van de doelgroep van KMO’s. Op basis van de gepubliceerde jaarrekeningen van de laatste vijf jaren blijkt o.a. een groei in de tewerkstelling van 12 procent, een groei van de totale activa van meer dan 30 procent en een kapitaalstoename van 63 procent. De Vlaamse KMO’s kon dus blijven groeien, zelfs tegen de achtergrond van een financiële en economische crisis. Die groei werd vooral via hun eigen middelen gerealiseerd. Tegelijk nam de tewerkstelling ook toe, de gerealiseerde groei kwam dus ten goede van onze ganse samenleving.
UNIZO Provincie Antwerpen roept de Antwerpse KMO’s op om zich vóór 30 juni kandidaat te stellen voor de KMO Laureaat of voor de Beloftevolle KMO. Die laatste award is een nieuwe prijs voor ondernemers die tussen de drie en acht jaar professioneel bezig zijn.
De KMO-Laureaat is dé KMO-award die tweejaarlijks wordt uitgereikt door UNIZO i.s.m. partners Belgacom, Electrabel, ADMB, DHL, EY en KBC. De KMO-Laureaat ontstond in 2006 uit de Hermesprijs die een eerste maal werd uitgereikt in 1991. Het is dit jaar dan ook de 12de keer dat de award wordt uitgereikt. „We hebben tot dusver al 75 laureaten in de bloemetjes gezet, stuk voor stuk ondernemingen met sterke verhalen die een belangrijke bron van inspiratie vormen voor hun collega-ondernemers”, zegt Johan Van Loon.
Laureaten worden o.a. opgenomen in de Hermes Club waar ze met elkaar hun ervaringen kunnen uitwisselen, kunnen via UNIZO hun bekommernissen delen met politici, mogen deelnemen aan een internationale ondernemerswedstrijd van EY in Palm Springs (VSA),….
Meer info: http://www.unizo.be/kmolaureaat/ of telefonisch via de UNIZO Ondernemerslijn op 0800/20.750