Janssen Pharmaceutica zoekt nog tientallen specialisten

farmaJanssen Pharmaceutica (Beerse) zoekt nog altijd zo’n 40 gespecialiseerde werknemers. Het gaat dan zowel om technische functies als verpakkingsingenieurs en logistieke operators en  IT-personeel, onderzoekers, kwaliteitsspecialisten, accountants, juristen en  verkoopmensen. Het geneesmiddelenbedrijf lanceerde daartoe onlangs een eigen website die als janssenjobs.be flink wat belangstelling mee krijgt.

In 2009 ging Janssen Pharma door een zware herstructureringsfase. Op een bepaald moment werd ontslag aangekondigd voor 580 mensen. Het was trouwens de tweede ontslaggolf in enkele jaren tijd. Het ging er bij het bedrijf dan wél om dat een aantal profielen binnen het personeel dienden aangepast te worden. Het aantal ontslagen is tijdens de sociale onderhandelingen trouwens drastisch naar beneden toe aangepast.  De eigenlijke  herstructurering is ondertussen in zoverre achter de rug dat Janssen nu weer mensen aanwerft. Enkele tijd terug gaf topman Tom Heyman nog aan dat hij dringend op zoek was naar 150 nieuwe medewerkers. Dit voor alle sectoren binnen het bedrijf.

Precies omdat die aanwervingscampagne doelgericht georiënteerd werd op professionele mensen werd bij het bedrijf geopteerd voor een heel specifieke aanpak. “We hebben een eigen website opgericht die als janssenjobs.be losgekoppeld werd van onze eigen corporate website”, zegt Tim De Kegel.  “We willen kandidaat-werknemers de kans geven om op een heel eigen manier kennis te maken met onze onderneming. Op de website kunnen ze bv. “toekomstige” collega’s ontmoeten die elk op hun eigen manier vertellen over hun job bij Janssen. Die getuigenissen blijken  het goed te doen.”

Janssen Pharmeceutica maakt publiciteit voor de website in een aantal media die vooral jonge mensen bereiken.  Humo bv. Op de achterflap van het radio- en televisieblad. Dergelijke advertenties moeten vooral een brede populatie aanspreken en de employer branding neer zetten.

Ondertussen wordt ook intern gecommuniceerd. De externe communicatie gebeurt specifiek naar de doelgroepen toe via media als EOS, Ilyas of de Ingenieursgids. Online is Google adwords aangesproken bv.