IT-bedrijf Hello erkend als telecomprovider: “Alternatief voor mastodonten”

TURNHOUT - Kleine en middelgrote bedrijven kunnen voor hun zakelijke telefonie voortaan beroep doen op het Turnhoutse Hello. Amper anderhalf jaar na de oprichting is het bedrijf erkend als onafhankelijke telecomprovider.

Keuzemenu’s, doorverbinden, een wachtmuziekje… Er komt meer kijken bij zakelijke telefonie dan je zou denken. Al die zorgen neemt Hello uit handen van haar klanten. “We installeren Microsoft Teams, na twee jaar telewerken bij iedereen welbekend, als volwaardige telefooncentrale in de cloud”, legt Koen Van Loon uit. “Op die manier is er dus geen extra belapp nodig om een oproep op de vaste lijn te beantwoorden via bijvoorbeeld je gsm of laptop.”

Eigen infrastructuur

Hello is door het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) erkend als telecomprovider, naast grote jongens zoals Telenet en Proximus. “Wij bieden een alternatief voor die mastodonten. Uiteraard gebruiken we de lijnen van Belgacom, zoals iedereen. Maar verder zijn we helemaal onafhankelijk dankzij onze eigen infrastructuur. In Nederland, een strategisch telecomknooppunt, draaien twee datacenters voor ons.”

Volgens Koen Van Loon zijn expertise en bereikbaarheid de troeven die Hello in de strijd gooit tegen haar grotere concurrenten. “Als een keuzemenu moet aangepast worden kunnen klanten makkelijk bij ons terecht. Vaste zakelijke telefonie is bovendien onze enige focus. Klanten profiteren van onze kennis van zowel telecom als de cloud. Onze cloudtelefonie is beschikbaar voor bedrijven tot vijfhonderd en meer medewerkers.”

www.hello.be