Inwoners Turnhout maken lokale bedrijven in buurt nog beter

KBC-Alles-Kan-BeterOndernemers zorgen voor zuurstof in de maatschappij. Ze scheppen banen en zorgen ervoor dat we lekker kunnen eten, onze haren netjes geknipt zijn of het dak boven ons hoofd niet lekt. Eén ding hebben alle ondernemers gemeen, ze willen altijd maar beter worden in wat ze doen. Daarom komen ze steeds met nieuwe ideeën op de proppen. Maar hoe weten ze of die zullen aanslaan? Er is maar één manier, het vragen. Daarom presenteert KBC ‘Alles kan beter’, een online platform kbc.be/alleskanbeter waar zaakvoerders hun ideeën kunnen voorleggen. Inwoners uit Turnhout die lokale ondernemers willen helpen om nog beter te worden, kunnen tot 16 juni op het platform hun mening geven.

Antwerpen is de provincie waar het meeste ondernemers vragen hebben ingestuurd. Maar liefst 25% van alle ingediende vragen kwamen van zaakvoerders uit de provincie Antwerpen.

“Alles kan beter biedt zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, bedrijfsleiders, enz. een platform om de interactie met de bevolking te stimuleren. KBC wil zijn rol als lid van de lokale gemeenschap ten volle uitspelen door ontmoetingsmogelijkheden te creëren tussen bedrijven en hun klanten. Op die manier tracht KBC, als partner van de ondernemer, duurzame cliëntrelaties op te bouwen en te verdiepen met particulieren, kmo’s en middelgrote ondernemingen, maar levert het ook een creatieve bijdrage tot de groei van de Belgische economie,” aldus Daniel Falque, CEO van KBC België.

Uit de reeds gestelde vragen kwam alvast duidelijk naar voor dat ondernemers uit Turnhout voornamelijk bezig zijn met innoveren. Zoals Greet Verbeeck van restaurant Cachet de Cire. Zij vraagt zich af of klanten zouden willen overnachten indien deze mogelijkheid wordt aangeboden en of klanten geïnteresseerd zijn om een kooksessie te volgen tegen betaling in kleine groepen. Of Caroline Verdick van ‘Kooktijd‘ die zich afvraagt of een webshop met persoonlijke aanpak een mooie aanvulling zou zijn op haar kookwinkel.

KBC zorgt ook voor 25.000 suggestieboxen en een social media-kit voor ondernemers. De social media-kit bevat materiaal dat de ondernemer kan gebruiken op zijn Facebookpagina, Linkedinprofiel en website om zijn klanten uit te nodigen om te reageren op zijn vragen. In de suggestiebox kunnen klanten hun advies rechtstreeks deponeren.