Jong Voka kende tijdens de Dag van de Groeier op maandag 18 november voor de vierde keer de Willen Winnen Award toe. De award gaat dit jaar naar digital agency Intracto uit Olen. De jury was gecharmeerd door de jeugdigheid en ambitie van het bedrijf. Als student al deed zaakvoerder Pieter Janssens zijn eerste aanwerving, en op korte termijn realiseerde het kantoor zes overnames. Naast Intracto dongen ook UBench (Turnhout) en DMG Security (Westerlo) mee naar de prijs.
De jury loofde de strategische aanpak van bedrijfsleider Pieter Janssens. “De groei is spectaculair, maar is onderbouwd door een sterke visie.”, zegt Geert Schellekens, voorzitter Jong Voka Kempen. “De zaken worden professioneel aangepakt: bedrijfsprocessen worden continu geoptimaliseerd en een volledige en moderne visie stuurde de groep aan. Vooral de interne communicatie, het personeels- en het opleidingsbeleid vallen op.”
Met de award wil Voka elk jaar naar een onderneming tussen de drie en de tien jaar oud die ambitie, durf en wendbaarheid aan de dag legt. De winnende onderneming moet een uitgesproken visie op de toekomst hebben en haar groei realiseren door in te zetten op innovatie, personeelsbeleid, internationaliseren, duurzaamheid en marketing. In 2011 werd de eerste Willen Winnen Award uitgereikt aan B-Token uit Retie, daarna kaapten achtereenvolgens BioPlus Services uit Mol en Drukservice uit Olen de award weg.