intracto podcast

Intracto geeft marketing- en communicatietips in podcast

HERENTALS – Podcasts zijn enorm populair en dat is ook Intracto niet ontgaan. Het bedrijf, dat zich specialiseert in digital services en haar hoofdkantoor heeft in Herentals, maakte al drie afleveringen van de podcast ‘In Opname’.

Intracto benadrukt meteen dat ‘In Opname’ niet over Intracto gaat, maar wel met mensen van Intracto gemaakt wordt. “Elke aflevering komen drie collega’s, specialisten in hun vakgebied, hun meningen, expertise en gedachten delen over onderwerpen zoals technologie, marketing, creativiteit en strategie”, legt PR-manager en presentator Dieter Van Esch uit. “Binnenkort komen er ook klanten en mensen uit de sector aan bod.”

Volgens Intracto zijn podcasts ook interessant voor ondernemingen. “Ze zijn een ideale manier om veel informatie op een behapbare manier over te brengen. In vergelijking met een podcast is klassieke contentmarketing nogal arbeidsintensief. Op 1 minuut schrijf je ongeveer 41 woorden maar spreek je er zo’n 270. In dezelfde tijd krijg je dus bijna 7 keer zoveel informatie kwijt.”

De opnames van In Opname gebeuren in een stille fotoruimte op het hoofdkwartier van Intracto-klant CASA. “Drie van onze klanten, waaronder openluchtmuseum Bokrijk en Facilicom Group Belgium, hebben de smaak nu ook te pakken en gaan een podcast opstarten, onder meer voor interne communicatie.”

‘In Opname’ is te beluisteren op Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts en TuneIn.