Al ooit van een digitale pop-up shop gehoord? Webbureau Innomedio uit Oostmalle heeft er net eentje geopend. Het zet daarmee een nieuwe dienstverlening in de kijker: online marketing. “Daarmee willen we de websites van onze klanten beter laten renderen”, zegt medezaakvoerder Robin De Cnodder.
Onder een pop-up shop verstaan we meestal een tijdelijke verkoopruimte, vaak in een leegstaand pand, om een nieuw product uit te proberen, een tijdelijke actie te doen of om je eerste stappen in het zelfstandig ondernemerschap te zetten. De Digital Pop-up Shop van Innomedio ligt in het verlengde. “Wilden we het online marketinggebeuren in onze bestaande site integreren, dan moesten we die volledig ombouwen en zou dat langer duren. Daarom kozen we voor een aparte site waarin we heel duidelijk uitleggen wat we doen”, aldus Robin De Cnodder. “De shop slaat op de one-stop-shop die we willen zijn voor onze klanten.” En dan gaat het over SEO-content, branding, social media, advertising met o.a. Google AdWords, nieuwsbrieven, enz.
Uit handen
“We horen vaak bij bedrijven dat ze dit zelf willen doen, maar vaak ontbreekt het hen aan tijd of kennis. Wij nemen dat uit handen”, aldus De Cnodder. De online strategie volgt een strakke planning, een transparant budget, regelmatige meetings en concrete acties.
Innomedio is actief sinds 2012. Onder leiding van Jens Joosen en Robin De Cnodder werkt een team van 7 mensen. Recent kwam Karen Vermeire in dienst om samen met Jens mee het digitale marketingverhaal te schrijven. “We zijn van oorsprong een webbureau, maar een website op zich werkt niet. Met de online marketing willen we die beter laten opbrengen.”