Het Herentalse marketingadviesbureau Desmyttere heeft een cloudapplicatie ontwikkeld die helemaal op maat van marketeers is geschreven. Die luistert naar de naam Husky en stelt de marketing manager in staat om sneller en efficiënter te werken.
“Het is verbazend hoeveel tijd marketing managers verspillen aan het beheer van marketingstrategieën, projecten, taken, communicatieplanningen, budgetten of resultaten van marketinginvesteringen”, zegt Peter Desmyttere. Hij en zijn team specialiseren zich sinds 2007 in het uitschrijven van marketingplannen voor bedrijven. “We zien steeds dezelfde 3 problemen opduiken in marketingorganisaties: de marketingdata zit té verspreid, marketingmeetings zijn niet efficiënt en er is onvoldoende communicatie tussen de marketing manager en het hoger management. Aan dat gebrek aan efficiëntie willen we met onze digitale marketingplanner Husky een einde maken.”
2 jaar testen
In de applicatie worden marketingprojecten en bijbehorende taken, planningen en budgettering met elkaar verweven. Husky is het resultaat van 2 jaar intensief testen met verschillende marketeers. ‘We zijn niet over één nacht ijs gegaan, benadrukt Desmyttere. Het bedrijf wil die eerst in Vlaanderen en Nederland lanceren. “Maar internationaal georiënteerde gebruikers vragen nu al naar een Engelstalige en een Franstalige versie om het marketingplan met collega’s in het buitenland te delen. Groei en schaalbaarheid zijn noodzakelijk in de toekomst, maar momenteel ondergeschikt aan de productervaring”, besluit Peter Desmyttere.