Hostessenservice uit Retie zet samen met Veiling Hoogstraten een grote tournee op om de Hoogstraten® aardbeien te promoten. Tussen april en oktober zullen medewerkers van het bureau in 150 supermarkten over heel België aardbeiendegustaties doen. Het Retiese bedrijf bemant straks ook de aardbeienkraampjes op de grote zomerfestivals. “Het is fijn om mee te werken aan de promotie van een op en top Kempens product”, zegt Wendy Van Nyen van Hostessenservice.
De promotietour langs de supermarkten start op 24 april en duurt tot de herfst. Hostessenservice zet tien medewerkers in die daarvoor een stoomcursus kregen bij Veiling Hoogstraten. “Omzet en groei van de veiling, de teelt van aardbeien, de verschillende soorten. Alles kwam aan bod tijdens de briefing, met ook een uitgebreid vraag- en antwoordgedeelte”, legt Wendy Van Nyen uit. “Voor ons is dit een belangrijk contract, in eerste instantie omwille van de grootte maar ook omdat we het vertrouwen krijgen van een organisatie als Veiling Hoogstraten.” Nog voor Veiling Hoogstraten zal Hostessenservice dit jaar de verkoop en de promotie organiseren op de grote muziekfestivals. “Pukkelpop, Pinkpop, Tomorrowland en Werchter”, somt de zaakvoerster op.
Succesvolle Batibouw
Hostessenservice heeft trouwens nog maar pas een succesvolle Batibouwbeurs achter de rug. Trouwe klanten als Niko, Profel, Reynaers Alumium, ITW Paslode en Ravago Plastics deden een beroep op de hosts en hostesses van het bureau, maar ook nieuwe zoals Inventum en Miniflat. “Ook het bekende Soudal deed voor de eerste keer een beroep op ons voor het ontvangen en begeleiden van de klanten”, vertelt Wendy Van Nyen. “Soudal is al jaren een klant voor andere beurzen en is dermate tevreden over de geleverde service dat ze nu ook op Batibouw voor ons kozen. Via Punta Linea opteerde ook Brita na enkele jaren opnieuw voor ons en daar zijn we echt bijzonder blij mee.”