Hostessenservice uit Retie is deze week een campagne gestart om de Chinese verlichtingsgigant Opple Lighting te lanceren op de Belgische markt. Drie teams van twee meisjes bezoeken in drie weken tijd zo’n vierhonderd installateurs en verdelers van verlichting verspreid over heel België. Achter de introductie gaat een goed uitgekiende marketingcampagne schuil.
“Het hele concept draait rond de figuur van Sofie”, vertelt Wendy Van Nyen, managing director van Hostessenservice. “Zij belt de verdelers op, vraagt om een afspraak te maken en zegt er meteen bij dat ze een cadeautje meebrengen. Eens de afspraak gemaakt, gaan ze langs in een speciaal voor de lancering bestickerde auto. Per dag doen onze mensen zes tot acht adressen. In totaal zetten we voor de actie acht mensen in, allemaal Sofies dus.”
Eerste stenen
De opdracht voor deze actie komt vanuit het Opple-kantoor in Best, Nederland. Later dit jaar opent Opple Lighting een eigen kantoor in België. De marketingcampagne werd bedacht door het Nederlandse reclamebureau Van Mil & Van Mil en De Promoters, die voor België Hostessenservice inschakelden. “Voor ons is dit een belangrijke opdracht”, aldus Wendy Van Nyen. “Opple wordt ook bij ons een megagroot bedrijf. Je merkt dat ze zeer professioneel werken en dat er veel kapitaal achter schuilt. En dan is het fijn om daarvan de eerste stenen in België mee te leggen.”