Debbie van Keulen

Hitfenomeen Van Echelpoel zet Debbie op weg naar job als zelfstandige

Eerst het logo van Van Echelpoel, dan 2 t-shirts waaronder dat met Tom Boonen en nu ook de cover van de nieuwe single. Ze zijn allemaal ontworpen door de jonge grafische vormgeefster Debbie van Keulen (23 j.) uit Geel, die mee surft op het succes van het Kempense muziekfenomeen. “De komende weken vestig ik mij als zelfstandige”, kondigt ze aan.

“Mijn vriend werkt in de tattooshop van Tijs in Mol”, vertelt Debbie van Keulen. Tijs is Tijs Vanneste uit Dessel, de echte naam van Jef Van Echelpoel die uit het niets de hitlijsten bestormde met de single Ziet Em Duun. “Hij wist dat ik werkte als grafisch vormgeefster en stelde me de vraag om een logo voor Van Echelpoel te ontwerpen. Dat was nog voor de eerste single werd uitgebracht. Het was spannend wat ze ervan vonden en wat het zou gaan worden.”

Nog meer plannen
Van het een kwam het ander. Eind maart werd de t-shirt rond Tom Boonen gelanceerd met het intussen legendarische opschrift ‘Assem goa lek een raket, dan hedde boewene gefret’, opnieuw een ontwerp van de Geelse. Nadien volgde het t-shirt ‘Ik zen ne wolf’. Deze week werd de nieuwe single van Van Echelpoel ‘Waddistjom’ gelanceerd, waarvoor ze ook de graphics maakte. “Het is ontzettend leuk om te doen. Tijs geeft de ideeën en ik krijg de vrijheid om die verder uit te werken. Er zijn trouwens nog meer plannen”, verklapt ze.

Sinds de opdrachten voor Van Echelpoel rijpte de idee om echt professioneel te gaan. “De voorbije jaren was ik actief binnen M.art en M.ond, de artistieke en ondernemerspoot binnen jeugdhuis Tydeeh in Mol. Sinds een jaar komen er serieuze opdrachten binnen, ook van buiten het jeugdhuis. Van lokale zelfstandigen meestal. De inkomsten liepen tot dusver via de kunstenaarsvergoeding, maar nu zet ik de stap naar een zelfstandigenstatuut. Best spannend”, lacht de jonge onderneemster.