Hippo Screen: eigen research goed voor positionering in gespecialiseerd drukwerk

“Hoe meer de kranten schrijven over de crisis, hoe meer de klanten ook geloven dat er effectief een crisis is”, zegt Erik Cuyvers van zeefdrukker Hippo Screen uit Mol. “Wij hebben het vandaag echt niet makkelijk. De klanten bezuinigen, stellen hun orders uit en wachten af. Wij moeten op onze tanden bijten.”

Hippo Screen heeft zich dankzij zijn eigen researchinspanningen goed gepositioneerd op de markt van gespecialiseerd drukwerk. Dat gaat van drukwerk op zelfklevers, t-shirts en spandoeken tot elektronica-onderdelen. Het bedrijf verwerkt oa. opdrachten voor een radarspecialist als Intersoft Electronics uit Olen.

“Wij zijn al 30 jaar bezig”, zegt Eric Cuyvers. “Met wisselende successen. Maar het is zeker niet makkelijk. Wij worden niet geholpen. Weet je dat wij destijds zelfs als jonge starter geen aanmoedigingspremie konden krijgen ‘omdat de naam van onze firma niet Vlaams genoeg klonk.”
Hippo Screen heeft het niet makkelijk. Investeringen blijven daardoor even uit. Maar het lukt wel.

De naam Hippo? “Omdat een hippo helemaal geen vijanden heeft en ’s nachts leeft. De naam dateert nog uit mijn studententijd.”

Hippo Screen werkt met vijf mensen.