Herenkleding Checkpoint bestaat dit jaar 50 jaar en viert dit op hun eigen aparte manier. “Toen ik dit jaar brainstormde met mijn team hoe we dit zouden aanpakken, wilden we ook deze keer verrassend en creatief uit de hoek komen’, zo vertelt zaakvoerder Niels Daniels. “Na corona hebben fysieke winkels in centrumsteden het nog altijd niet gemakkelijk. Samenwerken en synergieën vinden is dan de boodschap. En al lijkt een collab tussen een hippe herenboetiek en een traditionele slagerij ongewoon, toch zijn er een aantal opvallende gelijkenissen.’
50 jaar goesting
Beenhouwerij J. Van Nuffel is net zoals Checkpoint een begrip in Mol. Aan het roer staat Jean, die de zaak 50 jaar geleden van zijn vader overnam. Wie met hem spreekt, die weet het: Jean beoefent geen stiel, Jean is zijn stiel. De ‘goesting’ en liefde voor zijn vak, die proef je. Voor zijn Molse kipkap en préparé komen zijn klanten dan ook al jaren over de vloer.
‘Ook wij bestaan dit jaar 50 jaar. Mijn ouders richtten de zaak in 1973 op en gaven de liefde voor het vak door aan mijn broer en mezelf,’ zegt Niels. Hij nam enkele jaren geleden de teugels over en werkt enkel met creatieve merken van modehuizen die echt hun stiel kennen. ‘Mode mag dan snel veranderen, de ‘goesting’ en liefde voor het vak blijft.’
Beenhouwerij als decor
Elk seizoen stelt CheckPoint een eigen lookbook samen om de nieuwste mannenmodetrends voor te stellen. “Ons magazine is ons paradepaardje. Klanten moeten niet enkel aangetrokken worden door de nieuwste collectie, maar we willen ze ook verrassen met aparte en ongewone locaties. De kleine, authentieke beenhouwerij van bleek een geweldige setting te zijn.
Préparé en kipkap in de etalage
Met deze nieuwe campagne is Check Point allerminst aan zijn proefstuk toe. De afgelopen jaren verbaasde de gekende herenboetiek al met een gecrashte kerstman die met zijn kerstauto in de etalage reed, 1,5 ton erwten in de etalage en een opgezette ijsbeer. “Dit jaar toveren we de etalage om in een heuse beenhouwerij waarin Jean Vannuffel een prominente rol speelt” geeft Niels al een tipje van de sluier. Je kan onze etalage en collectie komen ontdekken tijdens de shoppingweekends van 30 september, 1, 7 en 8 oktober. En natuurlijk serveren we al onze bezoekers een broodje Molse kipkap of een toast met Jean zijn wereldvermaarde préparé.