Bij de opening van het kantoor in Westerlo stelde dienstenchequebedrijf Het Poetspaleis zich als doel om anderhalf later 300 medewerkers te hebben. En kijk, op dit moment staat de teller op 312. Missie volbracht zou je denken. Maar dat is buiten zaakvoerder Bart Keynen en zijn team gerekend. “Ons opzet is de huidige kantoren verder te doen groeien, vooral die in Beerse, Vorselaar en Lille.”
Naast de drie geciteerde gemeenten telt Het Poetspaleis kantoren in Herenthout, Morkhoven, Westerlo, Arendonk en Mol. “De lijnen zijn kort en de medewerkers voelen zich betrokken bij het kantoor en de werking. We kiezen bewust voor een familiale aanpak”, klinkt het.
Weer klantenbezoeken
Recent voerde het bedrijf de klantenbezoeken opnieuw in, zowel bij bestaande als bij nieuwe klanten. “Dit was door de groei en de drukte een beetje op het achterplan geraakt”, geeft Keynen toe. “Hoewel dat één van de kernwaarden was. Met de klantenbezoeken krijgen we een betere kijk op de verwachtingen van de klant en kunnen we de juiste hulp op de juiste plaats zetten.”
Of het moeilijk is om geschikte mensen te vinden? Bart Keynen: “Om 1 medewerker aan te werven moeten we toch wel verschillende mensen zien. De eerste weken stoppen er wel wat mensen omdat de job toch anders was dan ze hadden verwacht. Maar eens de medewerkers een tijdje hebben gewerkt, blijven ze in principe. Vorig jaar hebben we 170 mensen aangeworven waarvan er 100 zijn over gebleven. Het werkschema wordt opgemaakt in samenspraak met de startende werknemer en is gebaseerd op de werking van gezin en privéleven. Dit alles zorgt voor vrolijke en gedreven huishoudhulpen en tevreden klanten.”