Het gelukzalige gevoel van HOSHII

HOSHII_MIKSinds vorige maand kan je online shoppen op HOSHII. Met deze bijzondere webshop zet de 29-jarige Caroline De Beleyr uit Westerlo haar eerste stappen als zelfstandig ondernemer. “Het gelukzalige gevoel van een winkel binnen te lopen waar je op slag verliefd wordt op alles wat je rondom je ziet. Dat is de online shoppingervaring die ik voor ogen heb.”

Het basisidee van HOSHII is dat er enkel spullen worden verkocht die handgemaakt zijn. En je vindt er geen ‘grote namen’. “Ik zoek mijn assortiment online en op beurzen bij mekaar”, vertelt de jonge onderneemster. “Vaak gaat het om producenten die niet de tijd en de middelen hebben om hun producten te promoten en verkopen. Dat doe ik voor hen.

Het assortiment situeert zich binnen een uitgesproken stijl die Caroline omschrijft als modern, sober en met een nostalgische twist. In de online conceptstore vind je zowel Zweedse lampen, Nederlandse broodplankjes als Finse make-uptasjes.

Publiek opbouwen
Caroline De Beleyr combineert haar webshop met haar job in de marketing maar hoopt er ooit haar hoofdactiviteit van te maken. “De bedoeling is om de collectie uit te breiden en naamsbekendheid te creëren voornamelijk via social media om zo een trouw publiek mee op te bouwen.”

Wat ‘hoshii’ dan wel mag betekenen? “Ik ben van opleiding Japanologe. Hoshii betekent liefde op het eerste gezicht wanneer het om een voorwerp draait. Dat wil ik creëren met de producten in mij online winkel.”