De huidige borden bij KV Oostende waren aan vervanging toe, en hadden nog een lage resolutie. De club kiest nu voor een extra fijne pixel, hoger zelfs dan momenteel nog de norm is bij andere voetbalclubs. “De pixelresolutie P8 is heel innovatief is. Je kan er veel meer mee doen dan louter het logo van de sponsor projecteren. Je kan voor de toeschouwers extra beleving toevoegen, zoals een leuke tekst of toffe beelden als er een goal gescoord wordt. Zoals bij Amerikaanse basketbalmatchen”, verduidelijkt Jeroen Lerouge, die samen met zijn vrouw Sandra Hermans zaakvoerder is van Herva Group.
Thorssten Theys, coo van de Oostende club, ziet het als een investering in de toekomst. “Met de nieuwe led-sportboarding kunnen we voluit gaan voor een verdere commerciële uitbouw van de club. Ook de software die Herva Brilliant Led Solutions biedt, zorgt voor veel unieke mogelijkheden. Iets wat perfect past bij de dynamiek van onze club.” Zo zal er de mogelijkheid zijn om live content te integreren. “Denk dan maar aan de typisch Amerikaanse ‘kiss cam’ of een dansende mascotte. Maar ook tussenstanden van andere wedstijden kunnen live worden geïntegreerd, wat in de spannende Play off wedstrijden wel eens een extra dimensie kan geven”, vult Lerouge aan.
“De Herva group is al 60 jaar gespecialiseerd in ‘visibility Matters’ voor bedrijven, events en sportclubs”, aldus Lerouge nog. “Sinds 2018 hebben we een aparte divisie die zich intensief bezig houdt met digitale led-schermen: Herva Brilliant Led Solutions. De software die we lieten ontwikkelen, heeft veel functionaliteiten die voor clubs een meerwaarde zijn. Het meest unieke is dat deze software alle digitale schermen in en rond het stadion kan aansturen, zoals de boarding rond het plein, het score bord, schermen in de vip-ruimtes. We merken dan ook een grote belangstelling vanuit de sportwereld, maar ook voor bedrijven heeft deze software enorm veel mogelijkheden.”
Herva Brilliant Led Solutions is gevestigd in Olen, en is een onderdeel van de Herva Group. Het bedrijf wordt geleid door Sandra Hermans en Jeroen Lerouge. In de groep zit ook Herva Branding Buildings, een divisie waarmee het bedrijf een commerciële renovatie van winkels en bedrijven kan uitvoeren. “Dat kan gaan van ‘Ik wil een nieuw bord’ tot ‘help mij, doe iets met mijn gevel’.”