“Toen we in oktober 2000 van start gingen met Ecohuis konden we niet vermoeden dat we twintig jaar later dé referentie in de sector zouden zijn,” begint zaakvoerder Gert Mertens zijn verhaal. “Omdat stilstaan voor een bedrijf onherroepelijk achteruitgaan is, werken we permanent aan de manier waarop we onze boodschap tot bij de mensen brengen. Want de nood aan duurzame en stijlvolle houtskeletwoningen in Vlaanderen zal de komende decennia alleen nog maar stijgen.”
Wie wel vaker de R15 in Herentals passeert, heeft het grote Ecohuis-logo op het bedrijfsgebouw vast al opgemerkt. “Dat beeld ziet er sinds kort helemaal anders uit,” zegt Koen Martens, zaakvoerder van Ecohuis. “Het is het uithangbord van onze vernieuwde communicatiestijl: een nieuw stijlvol logo dat meer duurzaamheid en circulariteit uitstraalt én perfect past bij onze normen en waarden. Ook onze gloednieuwe website speelt daarin een uiterst belangrijke rol. Wie meer wil weten over houtskeletbouw, vindt er al heel wat relevante informatie die uiterst behulpzaam is om de juiste bouwkeuzes te maken.”
Inspireren en informeren
Ecohuis neemt vaak deel aan bouwbeurzen waar alle geïnteresseerde bouwlustigen voortaan behalve de informatie van de Ecohuis-bouwadviseurs ook het gloednieuwe inspiratiemagazine kunnen vinden. Gert Mertens: “In dit stijlvolle magazine leggen we op een toegankelijke manier uit waarom houtskeletbouw de verstandigste keuze is. Bovendien biedt het ook een heleboel inspiratie voor wie bouwplannen heeft dankzij de mooie realisatiebeelden en de verschillende getuigenissen van tevreden Ecohuisbouwers. Het mag dus wel duidelijk zijn dat we met deze nieuwe communicatietools meer dan gewapend zijn om ook de volgende decennia houtskeletbouw nog populairder te maken dan vandaag. En zo dragen we mee ons steentje bij aan de verduurzaming van het Vlaamse woningaanbod.”