homahe

Herentalse horecabazen zijn er weer helemaal klaar voor

Samen sterk. Dat is de leuze van de horecabazen op de Markt in Herentals. Ze hebben zich verenigd in Homahe (Horeca Markt Herentals) en organiseren komend weekend opnieuw hun Spiegelfeesten. “Bij mijn weten zijn wij in ons land een unieke vereniging”, zegt voorzitter Wim Van Doninck, tegelijk uitbater van café Den Beiaard.

Vanmorgen zijn arbeiders begonnen aan de opbouw van een grote spiegeltent die de komende dagen de Markt van Herentals zal sieren. Ze heeft een capaciteit van 1.300 personen. Vrijdagavond vindt er een after work plaats, zaterdag een kindermiddag en ’s avonds een jeugdparty. Zondag wordt afgesloten met live optredens van de Familie Decap en Diamond on the Rocks, die er ook hun music cruise in het najaar zullen lanceren.

Leven in de brouwerij
Homahe verenigt 5 horecazaken op de Markt. Naast Den Beiaard zijn dat Gin & More, Unico, De Zalm en Club Human. “Onze vereniging is 4 jaar geleden ontstaan”, vertelt Wim Van Doninck. “In de plaats van allemaal kleine schermen te zetten om voetbalmatchen te tonen, sloegen we de handen in mekaar voor 1 groot scherm. Dat zijn we blijven doen. We zijn toen ook begonnen met de Spiegelfeesten en nadien met de organisatie van optredens tijdens de Braderij.”

Ter gelegenheid van het komende WK in juni installeren de horecabazen opnieuw een groot scherm op de markt tijdens de matchen van de Rode Duivels. “Met de organisaties willen we extra leven in de brouwerij brengen”, aldus nog de voorzitter. “We zijn vrienden geworden die geregeld met mekaar op stap en zelfs op reis gaan. Nee, dat kom je in andere steden niet vlug meer tegen denk ik.”