Group Joos gaat drukwerk verrijken met digitale communicatie

Joos MultimediaMarkersBegin deze week tekenden Alex Joos, CEO van Group Joos, en Mark Bakker van het Nederlandse MultiMediaMarkers, een overeenkomst om samen mobiele applicaties op de markt te brengen die gebruik maken van Augmented Reality.

„Augmented Reality” is een verzamelterm voor alle technologie die de realiteit koppelt aan een virtuele wereld: met Augmented Reality worden er additionele virtuele lagen over bijvoorbeeld drukwerk gelegd die zichtbaar worden wanneer men er naar kijkt met smartphone of tablet.

Group Joos is één van de toonaangevende Europese allround bedrijven in de grafische sector en profileert zich onder meer als partner in Business Communicatie. Group Joos verzorgt zo o.a. de communicatie voor haar klanten met betrekking tot financiële transacties, loonadministratie en facturatie en dit zowel via nationale en internationale zendingen of via elektronische kanalen. Het bedrijf, met vestigingen in Turnhout en Leuven, nam recent Monti Documents over en telt na de overname ca. 260 medewerkers. De groep verwacht voor het komende jaar een omzet van ca. 45 miljoen euro.

MultiMediaMarkers uit Groningen ontwikkelt betaalbare Augmented Reality apps voor bedrijven die op die manier hun traditionele communicatietools willen verrijken met de talloze mogelijkheden van digitale communicatie. Dat kan gaan van het doorlinken naar een webshop tot het bekijken van een video of een 3D model van het product.