Toerisme Kempen Foto: Mie De Backer voor Toerisme Provincie Antwerpen

Grootschalige enquête bij gasten van Kempische logies

Toerisme Provincie Antwerpen, regioteam Kempen en 80 Kempense logiesuitbaters zetten deze zomer een unieke campagne op. Duizend gasten ontvangen na een logiesbeoordeling een voucher van 50 euro voor een volgende vakantie. De bezoekersanalyse moet de Kempense logiessector nog aantrekkelijker en sterker maken.

Welke service verwacht de vakantieganger vandaag in zijn logies? Welke beleving zoekt hij? En hoe belangrijk is het thema duurzaamheid? Alleen het antwoord van de gast zelf telt, aldus Toerisme Provincie Antwerpen. Dat vormt het uitgangspunt van een nieuwe logiescampagne voor de Kempen. Gedeputeerde voor Toerisme Jan De Haes: “Als we het verblijfstoerisme na de coronapandemie blijvend willen stimuleren, moeten we onze marktpositie versterken. Dat kan alleen door voortdurend te investeren in kwaliteit en professionaliteit. Die bereidheid bij de Kempense logiesuitbaters is groot. Tachtig ondernemers reageerden enthousiast op onze oproep en werken gratis mee aan deze zomercampagne.”

Elke gast die tussen 1 juli en 30 september overnacht bij een van de deelnemende logies en interesse heeft in de campagne, kan zich registreren via Kempen.be. Wie eerder boekte, kan zich alsnog registreren. Als dank voor de review ontvangt de toerist een voucher van 50 euro voor een volgende vakantie bij een van de deelnemende logies. De vouchers zijn één jaar geldig.

Regioteam Kempen verwerkt alle enquêtes en bespreekt de individuele resultaten met de betrokken logiesuitbaters. Een unieke kans voor de ondernemers om te groeien, vindt gedeputeerde Jan De Haes: “De feedback geeft hen inzicht in wat de vakantieganger anno 2021 verwacht en wijst hen op eventuele verbeterpunten. Slimme ondernemers gaan er meteen mee aan de slag. Op die manier zorgt deze logiescampagne voor een versnelde relance én een stevige kwaliteitsinjectie. Gasten, ondernemers en de vakantiebestemming Kempen: iedereen wordt er beter van.”