Google kiest Orakel als referentie

Orakel GoogleDe producent van party- en eventmateriaal Orakel uit Retie is door internetgigant Google gevraagd als Belgische referentie. Orakel werkt intensief met Google Adwords maar doet ook aan Google SEO, werkt met Google Analytics en Gmail sponsored promotions, enz. “Dat leverde ons een zeer brede waaier aan klanten op van over de hele wereld”, vertelt Sofie Hermans, marketingmanager bij Orakel.

“Op Europees niveau is bijvoorbeeld de Engelse markt vrij volwassen op het vlak van online advertising en e-commerce”, zegt Hermans. “Maar België nog niet. Daarom zocht Google Belgische bedrijven die op dit vlak al verder staan. We kwamen met hen in contact via onze partner Intracto uit Olen, het online marketingkantoor dat onze Google-campagnes beheert. Na een aantal selecties werden wij als Kempense KMO mee uitgekozen om een geschreven getuigenis te maken, samen met een videoshoot waarin we aangeven hoe belangrijk de Google-producten voor ons zijn.”

Veel nieuwe klanten
Orakel gebruikt al vele jaren Google Adwords en lokt daarmee wereldwijd klanten naar haar websites en webshops. Intracto beheert voor hen momenteel campagnes in tien talen. “Sinds we vorig jaar hard hebben gewerkt aan onze webshops, zagen we 19% meer orders via deze weg binnenkomen, waarvan 90% nieuwe klanten”, aldus Sofie Hermans. “Om een voorbeeld te geven: tegenwoordig kunnen onze klanten via een Illustrator-pakket hun polsbandjes volledig personaliseren.”

Google bracht Orakel ook tot een levering van 300.000 lanyards voor de Olympische Winterspelen in Sochi vorig jaar. “Een Canadese handelaar was op zijn hotelkamer in Portugal aan het googelen en kwam op onze site terecht. Hij is naar hier gekomen en zo is die levering tot stand gekomen. Intussen zijn we via dezelfde persoon in de running voor de Olympische Zomerspelen in Rio in 2016. Daarvoor worden momenteel testen uitgevoerd met onze producten.”