Gewrapte Karmann Ghia als marketingstunt

BALO MOLGeen reclamebord op de stoep voor Balo, (www.balolivinginstyle.be)  wél een ‘gewrapte’ kerstmobiel met ingepakte cadeautjes. Zaakvoerders Lou Vanhees en Bart Lodewyckx zochten naar een originele manier om hun designshop op het Santo Tomasplein onder de aandacht te brengen van de talrijke eindejaarsshoppers op jacht naar een fijn geschenk. Het resultaat:een stijlvol en exclusief ingepakte Volkswagen Karmann Ghia.

„We zagen een gewoon reclamebord niet meteen zitten. Bart’s sportwagentje uit de jaren ‘70 stond al een tijdje op stal en bracht ons op ideeën.” De oldtimer werd vakkundig ‘gewrapt’ in een kleurrijk kerstballenmotief en verder aangekleed met zilveren en gouden kerstcadeaus. Tijdens de openingsuren van Balo pronkt het wagentje voor de deur en geeft het extra kleur en sfeer aan het plein. De enthousiaste reacties volgden meteen. “Tal van passanten gaan zelfs met de auto op de foto”, vertelt Bart.

Balo bestaat 3 jaar in Mol en biedt een gevarieerd aanbod designmeubels en interieurinrichting. Heel wat bewoners uit de regio komen bij ons voor een origineel en exclusief interieur- of lifestylegeschenk. Daarnaast trekken we klanten uit binnen- en buitenland voor de designmeubels en onze mogelijkheden voor een gepersonaliseerde interieurinrichting.”

Balo vloog tot voor kort zelfs dagelijks de wereld rond. “We verschenen met een uitgebreide reportage van vier pagina’s in de inflightmagazines van Jetairfly en Thomas Cook. Regelmatig stonden hier mensen voor de deur die ons hadden ontdekt tijdens een vlucht naar de andere kant van de wereldbol. Sommigen hadden de reportage uit het magazine gescheurd en meegenomen. Naast talrijke projecten in België realiseerden we het afgelopen jaar ook projecten in Zwitserland, Tenerife en Zuid-Frankrijk.”