Wycked Rum

“Geen regeltjes om er van te genieten”

Kenny Wyckmans begon ongeveer 10 maanden geleden met de ontwikkeling van zijn rummerk Wycked Rum. De ondernemer lanceerde al een platform voor foodtrucks en een verhuurbedrijf voor fotobooths, maar wil nu ook een tastbaar product op de feesttafel zetten.

 

“Het idee speelde al langer”, legt Kenny Wyckmans uit. “lk heb de afgelopen jaren al verschillende initiatieven gestart: het foodtruckplatform, het verhuur van fotobooths. En met PartyPal ging ik een stapje verder, voor de volledige organisatie van een feest.  Maar een klein jaar geleden kriebelde het weer. Ik wilde altijd al iets doen met een product, iets waar ik zelf gepassioneerd door ben en waar anderen van genieten: dat is rum.” De passie voor rum sloeg over toen Kenny op huwelijksreis was in Mauritius.

“Mijn Wycked Rum is een beetje een rebelse rum: je moet het niet zus of zo degusteren, je mag er gewoon je ding mee doen. Of je het nu met of zonder ijs wil drinken, met cola of met gingerbeer of in de koffie: het kan allemaal. Je hoeft dus niet de regeltjes te volgen als je er van wil genieten.” Die toegankelijkheid is voor Kenny belangrijk. “In Wycked Rum zitten smaken van vanille en karamel, en het is een beetje zoetig. Ik deed in totaal zo’n 50 smaaktests bij mannen én vrouwen, tot het goed zat. Zowel mannen als vrouwen genieten van het eindproduct.”

Het product wordt gemaakt bij een kleine stokerij. De branding, de smaak en de lancering staan op Kenny’s conto. “Je bent er een jaar lang, dag in dag uit, mee bezig om de smaak goed te krijgen, en de verpakking, het logo, … Mijn droom is nu om de gin-hype om te buigen naar een rum-hype.”

www.wyckedrum.com