Met ‘de perfecte combi’ schudden de creatievelingen van aroma opnieuw een straf concept uit hun mouw. “De vraag voor deze recruteringscampagne was simpel: hoe zetten we onze troeven in de verf en trekken we de juiste mensen aan? We zijn ervan overtuigd dat we de politie niet kunnen vatten in één of twee types”, vertelt creatief directeur Marieke Deckers. “Bij agenten in onze buurt deden we navraag, en wat bleek? Er zijn 101 redenen om bij de politie te werken! Dat werd het uitgangspunt van ons concept: werken bij de politie is veel verschillende petjes opzetten. Het is jouw persoonlijke combinatie van dingen die werkt.”
Gloednieuwe vacaturewebsite
Korpschef Walter Coenraets zet al een tijdje in op innovatie en technische vooruitgang in het korps: “Ons korps is in volle evolutie. Met deze rekruteringscampagne willen we talent aantrekken om onze eenheid de komende jaren te versterken.”
Er werd dan ook een gloednieuwe vacaturewebsite ontwikkeld. Designer Annick Grieten ontfermde zich over het ontwerp van de website. “Mooi beeldmateriaal is cruciaal in deze campagne”, zegt ze. “Niet alleen leggen we de focus op mensen, maar de politiezone wil zich ook profileren als werkgever met aandacht voor welzijn op het werk en een knappe uitrusting. De nieuwe site schept hier een mooi kader voor. Ook het promofilmpje van de politie kreeg er een prominente plaats. Voor evenementen en beurzen maakten we ook een vouwfolder in dezelfde stijl. Laten we hopen dat dat binnenkort weer kan!”