Geel gooit Dag van de Klant over een andere boeg

dag van de klantTraditioneel organiseert Unizo op de laatste zaterdag van september zijn jaarlijkse Dag van de Klant. De Geelse afdeling pakt het dit jaar anders aan met cadeautjes, een bonnenboekje en een treintje.

Deze week krijgen de Geelse gezinnen een bonnenboekje in de brievenbus. Daarin vinden ze een beschrijving van de deelnemende handelszaken en komen ze te weten welk cadeautje ze er krijgen tussen 24 september en 9 oktober. Wie een cadeautje in ontvangst neemt bij een winkel, krijgt een stempel in het bonnenboekje. Met 5 stempels of meer maak je kans op een hoofdprijs t.w.v. € 1000.

Persoonlijke aanpak
Het initiatief komt van de lokale Unizo-afdeling. Samen met handelaarsvereniging Geel Centrum zetten zij hun schouders onder dit project om de Geelse winkeliers en handelszaken in de kijker te zetten. Communicatiebureau C-Works! ontwikkelde het concept en zorgde voor de realisatie. Om te onderstrepen dat winkelen in Geel gezellig is, werd er gekozen voor een persoonlijke aanpak. Zo staan de winkeliers met hun foto in het boekje.

Op 24 september rijdt een gratis treintje door de winkelstraten, in het centrum staat een 50-tal voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog en net die dag opent cultuurcentrum de Werft het nieuwe seizoen met allerlei acts.

Het is de eerste keer dat de Dag van de Klant in Geel op deze manier wordt georganiseerd. Slaat de formule aan, dan volgt er volgende jaar een tweede editie.