Gautier-Intocel uit Beerse, gespecialiseerd in alles wat nodig is voor tafelaankleding, is de exclusieve Belgisch verdeler van de Push Wipe. Dat moet de luxueuze vervanger worden van het klassieke verfrissingsdoekje met citroengeur.
“Vandaag moet een etentje een beleving zijn”, zegt zaakvoerder Tom Gautier. “Dat willen we ook doortrekken naar tafelaankleding. De Push Wipe is een capsule met 2 kamers. Door de ‘push’ komt het vocht uit de buitenste kamer bij het doekje. Dankzij de perfecte dosering is dat nooit te vochtig of te droog. Het doekje komt naar boven en is onmiddellijk klaar voor gebruik.”
Helft verkocht
Amper 2 weken na de lancering van de Push Wipe is de helft van de eerste levering van 100.000 stuks verkocht. Verschillende groothandels demonstreren het product momenteel op de Horeca Expo in Gent. “Ik ben benieuwd welke feedback we van hen gaan krijgen. We denken ondertussen al na over het gebruik van andere geuren dan citroen en verschillende labels op de capsule. Door de hogere prijs lijkt dit een product dat het vooral goed zal doen in de meer luxueuze zaken.”
De capsule van de Push Wipe is volledig recycleerbaar, het doekje bio-afbreekbaar. Gautier-Intocel lanceerde recent ook een nieuwe reeks servetten. “Die zijn volledig van gerecycleerd materiaal gemaakt. Ze dragen het opschrift ‘100% recycled’ en het logo van Think Green. Zo weet ook de eindconsument dat een zaak die deze servetten aanbiedt, begaan is met het milieu.”