Sinds kort opereren Accel Computer Service nv met hoofdzetel in Edegem en C&N bvba in Herentals als één vennootschap onder de naam Accel.
In 2011 nam Accel een meerderheidsparticipatie in het collegabedrijf C&N, toen nog in Geel. Het vertrouwen tussen beide bedrijven was de jongste jaren gegroeid vanuit een losse samenwerking. Dankzij de participatie kon Accel zijn team van medewerkers aanzienlijk uitbreiden. Als IT-partner voor kmo’s in Antwerpen versterkte het bedrijf hierdoor tevens zijn vertegenwoordiging in de Kempen.
Sinds vorig jaar al waren beide bedrijven actief onder de naam Accel. Door de interne processen te stroomlijnen slaagden Accel en C&N er ook in om als één partij naar buiten te komen. De samenwerking bereikte zopas zijn eindpunt door de twee bedrijfsentiteiten samen te voegen tot één vennootschap.
Ruim vierhonderd klanten
Accel profileert zich als de vertrouwde IT-partner voor kmo’s met geen of beperkte interne IT-ondersteuning. “We implementeren en ondersteunen IT-infrastructuur die de businessactiviteiten van onze klanten faciliteert door gebruik te maken van moderne technologische producten en diensten. Ruim vierhonderd bedrijven doen een beroep op onze diensten”, benadrukt Marc De Swaef, managing director van Accel.
Via het concept ‘Managed Services’ doet Accel het volledige beheer van de IT-infrastructuur van kmo’s voor een vaste prijs per maand. De Accel-servicedesk is het paradepaardje van het ISO-gecertificeerde bedrijf. Elke vraag of opdracht wordt zorgvuldig geregistreerd en permanent bewaakt in het ticketingsysteem Autotask. Dit garandeert een snelle en correcte opvolging van alle gemelde storingen. Een team van technische medewerkers helpt van op afstand of ter plaatse indien nodig.
Accel heeft zich ook gespecialiseerd in cloud- en SaaS-oplossingen. In de twee vestigingen in Edegem en Herentals staan in totaal veertig medewerkers paraat om support te bieden aan de klanten.