“Om onze groei te ondersteunen, werd ook onze marketing aangepakt. We werkten een nieuw logo en huisstijl uit, en er kwam een nieuwe website. Ook onze buitenlandse websites worden binnenkort vernieuwd om de export van onze producten verder te ondersteunen. We verkopen veel in Duitsland, maar ook Portugal, Spanje, Denemarken, UK, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk staan op onze orderlijst.”
Thermalux verkocht tot nu toe rechtstreeks aan de eindklant. ” In de toekomst willen we echter vooral de omschakeling naar productiebedrijf verder doorzetten. We hebben hiervoor sinds kort een export manager in dienst. Deze zal zich in de beginfase vooral concentreren op de Duitse markt, en een samenwerking met tuinaannemers en tuinarchitecten als belangrijkste afnemers uitwerken.” Later zal het bedrijf ook haar pijlen op de andere omliggende landen richten.
Mario Mertens kijkt bijzonder tevreden naar de omzetcijfers. “Vorig jaar hebben we een echt boerenjaar gehad, de lockdowns hebben mensen vooral doen investeren in hun thuis en tuin. We hebben in 2020 onze omzet dan ook verdubbeld, maar ook 2021 is nog sterker gestart met opnieuw een omzetstijging van 50% het eerste half jaar.”