Dit rapport markeert een belangrijke mijlpaal in de voortdurende inspanningen van Flamingo om duurzaamheid te integreren in al haar activiteiten, met als doel een positieve impact te hebben op onze planeet en haar bewoners.
“Aan ons eerste rapport begonnen we een beetje zoals een puppy die zijn eerste stapjes zet: wat onzeker, maar vol belofte en enthousiasme,” zegt de CEO Guy Toremans. “Samen met onze sustainability coördinator, externe partners en input van al onze stakeholders brachten we ons eerste rapport uit, en ontvingen we tal van enthousiaste reacties. En kijk nu: met trots presenteren we intussen ons tweede rapport.”
Duurzaamheid als kern van de onderneming
Het rapport biedt een overzicht van de activiteiten van Flamingo Pet Products, inclusief de wereldwijde aanwezigheid, het uitgebreide productaanbod en de afzetmarkten. Er worden niet alleen successen gedeeld, maar ook uitdagingen benoemd, en de duurzame bedrijfsvoering wordt onderstreept met kerncijfers en inzichten in de waardeketen.
“We zetten ons al jaren in voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, al ver voordat we ons eerste duurzaamheidsrapport uitbrachten. Het is een gegeven dat door elk aspect van onze onderneming loopt, een onderdeel van ons DNA als bedrijf.”
Bij Flamingo Pet Products streeft men naar duurzaamheid door middel van een duidelijke strategie. In het rapport wordt beschreven hoe het bedrijf deze strategie in de praktijk brengt met concrete initiatieven op het gebied van circulaire verpakkingen, klimaatbescherming, duurzame producten, een veilige werkomgeving en duurzame samenwerkingen.
Lees ook: Flamingo Pet Products maakt kans op de Voka Prijs Ondernemen 2024
“Duurzaamheid is een gezamenlijke missie, een zaak van iedereen. Door samen te werken dragen we elk ons steentje bij aan een uitnodigende wereld, waar elk huisdier en baasje zich goed voelen,” aldus Guy Toremans.
Het volledige rapport is beschikbaar op de website van Flamingo Pet Products.