Als eerste speler in de verzekeringssector heeft Finas bank en verzekeringen, met kantoren in Geel en Dessel, een app voor smartphones ontwikkeld waarmee je snel en makkelijk je verzekeringen kunt beheren. De app is in de eerste plaats een instrument dat de klanten van Finas toelaat om makkelijker met hun verzekeraar te communiceren. Ook niet-klanten kunnen de app gebruiken om informatie in te winnen, vragen te stellen en snel schadeformulieren in te vullen en die samen met verduidelijkende foto’s door te sturen. Finas zorgt ervoor dat de informatie bij de juiste verzekeraar terechtkomt. “Heel belangrijk is dat elk contact via onze app opgevolgd wordt door een telefoontje van een medewerker”, zegt zaakvoerder Geert Minnen. “Op die manier garanderen we dat gebruikers snel en correct geholpen worden.”
Snel communiceren
We zitten er niet echt op te wachten, maar iedereen heeft wel eens pech. Op die momenten is het belangrijk dat je snel en eenvoudig met je verzekeraar kunt communiceren. Maar waar liggen die papieren om in te vullen ook weer? “Dankzij de app is dat geen probleem meer”, zegt Geert Minnen. “Je downloadt onze applicatie gratis op je smartphone en hebt vanaf dan altijd en overal een rechtstreekse connectie met ons kantoor. Mensen zijn al gewoon om via een app met hun bank te communiceren, maar voor de verzekeringssector is ons product uniek. Er is zelfs een noodknop voorzien. Wanneer je een zwaar ongeval hebt en je weet niet meteen wat je moet doen, krijg je een medewerker van Finas aan de lijn die je het juiste advies geeft.”