LI ELSEN Li Elsen toont trots het kleedje dat Fien Germijns droeg op televisie.

Fien Germijns draagt creaties van jonge Arendonkse ontwerpster Li Elsen

ARENDONK – Li Elsen gooit momenteel hoge ogen met haar label Limonsoda. Presentatrice Fien Germijns verscheen de afgelopen twee weken meermaals op televisie in creaties van de jonge Arendonkse en dat bezorgde de Kempense onderneemster niet alleen veel volgers op Instagram maar ook de bestellingen lopen nu vlot binnen.

Li Elsen schrijft momenteel een succesverhaal met haar label Limonsoda. “Het gaat allemaal inderdaad heel snel”, lacht de 21-jarige Arendonkse. “Tijdens de pandemie zat ik veel thuis en om mijn vrije tijd zinvol in te vullen ontwierp ik interieurspulletjes zoals bijvoorbeeld onderleggers. Die gingen vlot van de hand maar mijn hartje klopte toch meer voor mode. Daarom heb ik drie maanden later, met knikkende knieën weliswaar, de sprong gewaagd en Limonsoda opgericht.”

“Via de webshop bood ik verschillende kledingmerken aan maar gaandeweg kwamen daar ook eigen creaties bij”, vertelt Li Elsen trots. “Die eigen creaties maakte ik, onder supervisie van mijn mama, helemaal zelf. De kleding is volledig handmade, want ik teken niet alleen de patronen maar kies ook de stoffen uit en verzorg de fabricage. Mijn ontwerpen sloegen meteen aan, want de eigen creaties waren al snel de bestverkochte items in de webshop.”

Om haar label meer bekendheid te geven richt Li Elsen zich vooral op Instagram. “Via @Limonsoda.be kan iedereen mijn creaties zien en om mijn label te promoten nam ik ook contact op met BV’s en influencers. Dat leverde enkele leuke reacties op en vooral meer volgers. Daarnaast heb ik ook al een drietal pop-upstores uitgebaat. Zo kreeg ik afgelopen zomer in de pop-up in Antwerpen Fien Germijns over de vloer. Zij kocht een kleed en in september contacteerde haar styliste mij. Ze wilde enkele kleedjes lenen voor de opnames van Switch.”

Ik wil mij focussen op groeien maar daar komen uiteraard veel aspecten bij kijken. Momenteel is de interesse groot in heel België, maar ik wil mij met Limonsoda ook richten op het buitenland.

Li Elsen

Fien Germijns droeg niet alleen in Switch de creaties van Li Elsen maar ook in Vrede op Aarde. “Die zichtbaarheid heeft mij de voorbije twee weken veel opgebracht”, glundert de Kempense nog. “Mijn aantal volgers is opnieuw flink gestegen en ik kreeg ook al enkele bestellingen binnen. Ik mag van het productiehuis content en foto’s gebruiken en mijn naam verscheen ook in de aftiteling. Dit is zonder twijfel een gouden gouden kans, maar helaas moet ik alles even on hold zetten omwille van mijn examens. Binnen een maand hoop ik mijn diploma Marketing te behalen aan Thomas More en daarna kan ik mij opnieuw volledig richten op Limonsoda.”

Er staan Li Elsen alvast enkele serieuze uitdagingen te wachten. “Nu ben ik student-zelfstandige, maar na mijn studies zal ik dat statuut natuurlijk moeten veranderen. Ik wil mij focussen op groeien maar daar komen uiteraard veel aspecten bij kijken. Momenteel is de interesse groot in heel België, maar ik wil mij met Limonsoda ook richten op het buitenland. Dan moet ik bijvoorbeeld ook verzendkosten in rekening nemen. Bovendien hebben al enkele winkels gevraagd om mijn creaties in de rekken te mogen leggen. Om aan dat verzoek te kunnen voldoen, moet de productie uiteraard omhoog. Ik zou mijn creaties eventueel moeten laten maken, maar zo’n producent is moeilijk te vinden in België.”