In maart 2020 stopte het bedrijf abrupt met draaien door de covid-pandemie. De festivalexperts besloten hun knowhow radicaal anders in te zetten. Het Phixion-team maakt momenteel geen gigantische magische festivalpodia, maar unieke themaruimtes. Hiermee willen ze op korte termijn 37 mensen opnieuw tewerkstellen. Ook het buitenland lonkt, net als de b2b-markt van luxeresorts, pret- en vakantieparken.
“Onze kennis gebruiken we nu voor originele permanente interieurs bij mensen thuis”, zegt Van Den Langenbergh. “Plezier halen uit verre reizen of restaurantbezoek zit er de komende tijd niet in. Waarom dan niet kiezen om bij je thuis een speciale plek met een unieke beleving te bouwen, waar je nog héél lang van kan genieten?”
Met HoXper lanceert Phixion een nieuwe bedrijfstak van Phixion, voor de creatie van een binnenruimte, als een buitenruimte bij een poolhouse bijvoorbeeld.“Onze droomfabriek bouwt ieders droom”, zegt Van Den Langenbergh. De stijl en inrichting van de thematische ruimtes vult de klant dus helemaal zelf in met de experts van HoXper. Van Den Langenbergh: “Wil je in je tuin een hippe mancave of she shed in de stijl van The Great Gatsby, James Bond of Marilyn Monroe? Of toch liever geïnspireerd op een Romeinse tempel? Dat kan. Of ben je een fervente gamer en droom je thuis van een gamecave in de stijl van je favoriete spel? Elk verzoek is realiseerbaar.”
Filip Hendriks, Sales Director: “Wij zijn niet de mannen van less is more. We werken vooral niét minimalistisch. In ons ‘vorige leven’ vertaalden we emoties naar grote festivalpodia. Nu vertalen we diezelfde emoties naar unieke interieurontwerpen voor bij mensen thuis. We gaan op zoek naar mensen die een originele en zeer persoonlijke invulling willen geven aan een ruimte in hun huis of tuin, en op zoek zijn naar een unieke thuisbeleving.”