Niels en Romy Mio Caro

“Een serieuze investering, maar met de juiste partner kan je net wat meer”

Na kledingwinkel Mio Caro en kinderkledingwinkel Little Mio breidt Romy Biscop haar Mio-imperium in Westerlo uit met pop-upbistro Mio’s Food and Drinks en schoonheidsinstituut Mio Care. Dat doet ze samen met haar partner Niels Lagrange, die ze leerde kennen tijdens de opnames van ‘The Sky is the Limit’ op Vier.

De pop-upbistro is op de parking van Mio Caro te vinden, het schoonheidsinstituut werd in de kelderverdieping van Little Mio ingericht. “Hiermee willen we onze klanten een totaalbeleving aanbieden: we kunnen ze van kop tot teen kleden en verzorgen en na het shoppen een hapje en drankje aanbieden.”

Romy Biscop en Niels Lagrange waren vorig jaar te zien in het populaire Vier-programma ‘The Sky is the Limit’. Het was tijdens die opnames dat de vonk tussen Romy en Niels oversloeg. Sinds kort zijn ze niet enkel partners, maar ook zakenpartners. Ze zetten samen hun schouders onder de 2 nieuwe ondernemingen.

Chalet ​ ​​ ​​ ​​ ​​

De pop-upbistro is een gezellig aangekleed chaletje op de parking van Mio Caro in Westerlo. “De winkel is tijdens de middag gesloten en dan moest ik de hele tijd klanten verder sturen naar waar ze iets konden eten of drinken”, legt Romy uit. ​​ ​​

“Nu kunnen we onze klanten een totaalbeleving bieden. Ze hebben geshopt en kunnen daarna een glaasje cava komen drinken of eten hier een croque-monsieur, Brusselse wafel, slaatje, een pasta… Wanneer de horeca weer open mag, zal de pop-up zeker een half jaar geopend zijn. Als het concept aanslaat, willen we er zeker voor gaan om dat permanent te maken.”

Het is overigens Niels zelf die in de keuken zal staan. “Ik denk er aan om bijvoorbeeld ook ontbijt en brunch aan te bieden. Iedereen is hier trouwens welkom – je hoeft daarvoor niet gewinkeld te hebben in Mio Caro.”​ ​

Laserontharing​ ​​ ​​ ​​

Het schoonheidsinstituut dat Romy en Niels samen oprichten is gevestigd in de kelderverdieping van Little Mio, dat op een steenworp van Mio Caro gelegen is. De stijl van Mio Care ligt volledig in de lijn van Little Mio, waar enkel meisjeskledij verkocht wordt. Bloemen, velvet en de kleur roze zwaaien er volop de plak. “Je hebt er totaal geen keldergevoel”, vervolgt Niels. “Zowel voor de pop-upbistro als voor Mio Care hebben we geen interieurarchitect aangesproken. Vanaf begin tot einde hebben we alles zelf ingericht. Het was hard werken, maar het is wel echt een pareltje geworden.”​​

In Mio Care kan je terecht voor allerlei soorten behandelingen: van laserontharing, gelaatsverzorging en manicure tot voetverzorging en permanente make-up. Ook een spa-ruimte is voorzien. Schoonheidsverzorgers Bo Van Laeken en Bieke Canters zullen de dagelijkse leiding op zich nemen.

Perfecte duo ​​ ​​ ​​ ​​

In deze onzekere tijden in één klap twee zaken uit de grond stampen: il faut le faire. “Het is ook wel dankzij de hulp van Niels dat dat allemaal gaat. Vier zaken kan je niet alleen runnen, maar we zijn het perfecte duo. Iets nieuws beginnen is nooit zonder risico, maar dat zit nu eenmaal een beetje in mijn bloed”, knipoogt Romy.