Wat begon als Drukkerij-Uitgeverij Het Kempenland in 1863 heeft een opmerkelijke reis door de geschiedenis van de drukkerijsector doorgemaakt, resulterend in een modern en toonaangevend bedrijf voor hoogwaardig drukwerk. De vierde generatie, vertegenwoordigd door Bart en Tom Bongaerts, blijft trouw aan de erfenis die overgrootvader Laurent ‘Lens’ Bongaerts in een bloeiende economische periode heeft gesticht.
“De afgelopen 160 jaar zijn voor Kempenland en later Impressa gevuld met een opmerkelijke evolutie die onze drukkerij heeft gevormd tot wat ze vandaag is: een toonaangevende naam in de branche die bekend staat om kwaliteit en innovatie”, aldus Tom Bongaerts.
Brede reikwijdte aan activiteiten
Vanaf haar oorsprong als drukkerij-uitgeverij heeft het bedrijf een brede reikwijdte aan activiteiten ervaren, van uitbreidingen en overnames tot het afstoten van bepaalde activiteiten en het voortdurend ontwikkelen van nieuwe diensten en technologieën. Vandaag de dag produceert het Kempense bedrijf niet alleen algemeen commercieel drukwerk, maar ligt de focus ook op Point of Sale (POS)-materiaal voor de retail, luxedrukwerk, industrieel drukwerk en groeit de expertise op het gebied van etiketten en kartonnen verpakkingen.
“We geloven sterk in de toekomst van bepaalde drukwerken en streven naar duurzame oplossingen voor onze klanten. Daarom lanceren we de komende 5 jaar een ambitieus investeringsprogramma van 15 miljoen euro, met als eerste mijlpaal een prachtig nieuwbouwproject gepland voor 2025,” voegt Bart Bongaerts toe.
Het investeringsprogramma bevestigt de vastberadenheid van Drukservice Impressa om te blijven innoveren en te voldoen aan de behoeften van een snel veranderende markt, haar klanten én medewerkers.