Ken Delissen uit Brasschaat raakte na een ongelukkige val op een trampoline in 2009 verlamd tot aan zijn nek. Hij was enkele jaren geleden te zien in het televisieprogramma Taboe met Philippe Geubels en schreef het boek Yes, you Ken. Het etiket op de flesjes Schapenhofke heeft hij ontworpen. “Ik heb leren werken met Photoshop”, vertelt Ken Delissen. “Het was een hele eer om het bieretiket voor Jef en Inge van het Schapenhof te maken, ze hebben me carte blanche gegeven. Na een nachtje slapen vond ik de inspiratie. Het was spannend toen ik hen het ontwerp toonde, maar ze waren enthousiast.”
“Als kleine onderneming zochten we destijds naar een persoonlijke touch”, legt Jef Aerts van het Schapenhof uit. “Zo kwamen we in contact met de mensen van brouwerij Het Nest. Hun bier Schuppenboer verkopen we onder de naam Schapenhofke. Voor het etiket heeft Ken zijn talent getoond.”
Stilstaan bij het leven
Colonie 7 in Merksplas-Kolonie zet Schapenhofke in december op de kaart als bier van de maand. “Onze slogan luidt ‘Het beste van de Kempen op één plek’”, legt mede-eigenaar Geert Minnen van Colonie uit. “We hebben een goede samenwerking met het Schapenhof. Jef en Inge sturen hun klanten naar hier en wij promoten hun belevingsboerderij bij mensen die naar ons komen. Vanuit die samenwerking is het idee ontstaan om iets voor Ken te doen. December is een feestmaand, maar ook een periode van stilstaan bij het leven. Ken gaat goed met zijn verlamming om, maar hij heeft soms ook mindere momenten. Daarom willen we hem en het bier waarvoor hij het etiket heeft bedacht in de kijker zetten.”
“Het blijft niet beperkt tot december, want op 21 januari organiseren we samen met Unizo een wintermarkt. Die dag promoten we het Schapenhofkebier. In de voormiddag staat een jogging en wandeling op het programma. Na aankomst krijgen de deelnemers een drankbon en kunnen ze het bier proeven.”